häst?

Ännu en varm dag, men inte riktigt lika varm som tidigare dagar faktiskt. Har kommit vissa vindar som har varit lite småkyliga (iaf när man har t-shirt) Men de är sånt man får ta när de är vår. De är bara o se glad ut för de! Framförallt började de bli så underbart ljust och skönt på mornar och kvällar. De gillar vi!
De fina vädret gjorde mig väldigt glassugen idag. Så jag var tvungen att spendera min sista 20 på en Daim. Lite bittert, men de är ju snart fredag och till dess ska jag nog klara mig!

Efter jobbet idag han jag hem en snabbis o käka o grejer sen var de övning med brandkåren som gällde. Idag skulle vi göra nånting som inte lät direkt meningsfullt och roligt. Vi skulle iväg till stallet och lära oss hur de såg ut osv, hur man skulle göra om de började brinna och så fick vi hålla på lite med hästarna och se hur dem reagerade när vi gick med tuber o masker o skit. De hade varit mkt bättre med tex en trafikolycke övning eller nått men denna var ändå OK. De var rätt roligt :) Minea som gick i min utbildningsgrupp i höstas rider och grejer så de var hon som gick igenom de mesta angånde hästarna osv. Jag fick leka lite med hennes häst. Bland annat sätt på en grimma (hette de så?) En sån grej över hududet iaf, med ett rep i som man håller i. De var väldigt spännande efter som jag mer eller mindre alltid har varit rätt rädd för hästar. Men de gick bra, hennes häst var lungt o fin :) Sen fick jag gå runt o leda den osv. De var inte så svårt! Fick lära mig att hästar nog inte är så farliga som jag har fått för mig. Men nog ska man ha respekt för dom stora jäklarna!

Jag nu sitter man här, ska nog forstätta kolla på filmen jag började kolla på igår i väntant på att älsklingen ska ringa.

Jag saknar Hanna jättemycket!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
usch vad jag hatar avstånd ibland, vill inte :S åh.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback