puh!!!

Söndag, ja söndag är alltid söndag. Man sitter här på kvällen och vet att helgen är över och de är jobb som väntar. Söndagskännsla känns aldrig bra.

Helgen då, den har inte varit så händelserik, men endå så har den de. I går tog min kusin studenten. Drog på mig kostymen i hopp om att vara lite fin. Åkte iväg till skolan och tittar på när alla klasser kommer utspringande. En sak är säker, de var SJUKT varmt att stå i kostym i 30 grader sol + att de va vindstilla. Jag var döende.
Efter de drog vi iväg hem till kusin och skulle fira vidare med mat och presenter. Fast precis då fick jag en utryckning, nått klant som hade fått punktering. Två timmar senare kom jag billbaka, då hade jag missat maten + presentöppnandet. Så jävla typiskt. Jag fick iaf mat så jag blev mätt också. Kvällen blev lugn sen, var fyllechaffis till lite folk.

Idag då, jo ni. Jag började dagen med o käka en kass frukost. Sen drog jag iväg och jobbade lite. Kom hem o käkade lite mat, sen åkte jag och farsan och la i båten. Sen ringde telefonen och de va bärgning på gång. Fick bärga en såndär jättegammal bil från typ 50 talet som hade pajat lite. Fränt. När vi åkte med bilen på flaket mot sala ringde polisen och sa att de hade skett en singelolycka som låg lite dumt till (den låg på taket typ mitt på vägen). Men eftersom jag var i sala, typ 7 mil därifrån fick brandmännen putta undan bilen ner i diket (tur att de bara var en lite polo). När jag väl var framme vid polon såg jag, shit. De va bara skrot av bilen och taket va helt platt typ. Tänkta att fan, nu lär de vara blod här och mycket riktigt så va de massa blod i bilen.
När jag såg blodet och hur bilen såg ut tänkte jag att fan de här lär ha gått riktigt illa. Men tydligen hade de inte gjort de. De kom en unge som bodde en bit bort och berättade att hon som körde bara hade fått ett rejält jack i huvudet/pannan och att händerna skars upp en del. Pojken syster hade varit först på plats när bilen låg på tak och tröstat kvinnan i bilen. Eftersom bilen låg på tak så va de en hel del blod i taket och man såg hur hon hade satt händerna i taket. Var även en fet blodpöl på asfalten. När jag kom fram tänkte jag "hjälp vad läskigt med blod" Men när jag väl såg blodet och de var de inte farligt alls. Skönt. De enda som var äckligt var att de satt lite hår i överkanten på dörren och taket. Frågan är bara hur man lyckas volta så illa i 70km/h på raksträcka. Hon hade extremt tur för hon tung in i ett träd som gjorde så hon flög ut på vägen igen och inte rakt in i skogen bland massa stora träd, då hade de kunnat sluta riktigt illa. Mycket ska man vara med om.

Helgens planer utförda 2 av 3. Dock den där 3 jag SKA göra! måste!

Sjuuuukt varmt är de också. Sitter o svettas även fast man sitter still och när man gör nått är inte o tala om. gaaah. Igår vid 24-01 tiden va de liksom helt ljumet och jag satt i shorts o t-shirt. Hur gött är inte de? Vad roligt de ska bli o jobba i den här värmen imorrn, eller?!

Walk idiot, walk...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback