Xylene

Det finns då konstigt folk. Dete plingade på dörren igår. Jag sprang ner i kalsonger och öppnade. Där står det 2 finkädda nissar med en väska. Den ena säger:

-Talar du finska? (på finlandsvenska)
-Nej
-okej, vänta så ska du få höra en grej.
-Nej asså, jag är inte intreserad.
-Jo, jag tar upp den här (han tog upp en bibel) och läser, så säger du vad du tycker
-ok
-"En man byggde detta hus, men gud byggde allt"
-hah, nej.... flummare, hej då
Så stängde jag dörren, vilka mongon. Så tittade jag ut sen så åkte dom iväg i en ny BMW x5, hm? Undra vart dom kom ifrån?

Är sommaren slut nu förresten, solen sken och himmlen var blå när jag tittade ut så jag drog på mig shortsen och t-shirt. Springer ut och möts av iskalla vindar :) Mornarna är kalla och råa, lika så kvällarna. Mörka är dom också. Man ser ett och annat gult löv ligga på gräsmattan, ja hösten är på G... helt klart. Då är det snart vinter, woho =)

Denna sommar har egentligen varit riktigt dålig. De enda bra var semester. Den var faktistk rolig, hade dock varit skoj med lite längre. Den här veckan var liksom första gången jag badade... slutet på augusti, hm? P&L var en riktig höjdpunkt på sommaren förresten, lär bli mer festival nästa år. De va grymt skoj!

Blir galen snart, ärligt :(

Idioter finns det gott om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback