tjohoo..

Idag var det slutprov och grejer på brandstationen. Det gick bra, vilket innebär att kursu frånochmed idag är deltidsbrandman. Blir dock bara reserv men jag har turen att jag och chefen är i samma lag, så vi kommer hålla på och dela på hans jourvecka.. typ. Så jag kommer få ha en del jour. Så jävla häfftigt.. .typ hajtänder. :)

ADR kursen sket sig ju, känns ju så jävla bra.. eller inte. Körde 2 fulla dagar med utbildning förra helgen. Sen skulle de vara lite prov o grejer denna helg. Ja idag lördag. Så jäkla typiskt att jag hade brandjoxet då. Ja så då sket sig mitt ADR intyg... alltså slösade jag bort 2 dagar förra helgen. Lär inte bli så poppis på jobbet heller.. bittert. Men men, vad ska man säga? otur.

Har bärgningjour i helgen också. Så idag skulle jag ut o plocka upp en bil ur diket. Vägen vad snöig och moddig som tusan. Som tur är har vi inte fått några vinterdäck på bärgaren än. Så jag kan ju säga att de bara är tur att jag inte hamnade i diket. De kom en kurva modell medelskarp.. alltså inte nå jättestark. Jag visste ju att den skulle vara hal så jag saktade verkligen in, ganska mycket också. De gick inte fort alls. Shopp sa de så gick bilen rakt på i kurvan, jag svängde försiktigt och försökte bromsa vilket inte gick alls. Fick lite fästa och for över mot andra sidan vägen och påväg ner i de diket. Men klarade mig... på håret typ. Förstå om de hade kommit en bil när jag ligger o sladdar runt över hela vägbanan...Jobbigt? Hade varit en höjdare o ringa chefen "Hej, du de har hänt en liten grej. Har kört i diket med bärgaren" hmm... nej tack!
Slog förresten i knäet i flaket när jag skulle hoppa upp på de, så jävla ont de gjorde och gör fortfarande. Skapligt klantigt :)

Du får mig att skratta :)

De ska då alltid finnas men, oftast är de drygt också.. inte men som i killar alltså.

Kan de bli nästa helg nu? jag längtar.

Kommentarer
Postat av: michel

"Du får mig att skratta :)" -Who doesn´t?

Postat av: k

haha, jo iof... men endå :)

2007-12-02 @ 15:33:25
Postat av: michel

tja kursu

2007-12-05 @ 20:12:31
URL: http://schlusser.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback