aisdi

Såhär gick de till

På med brandmankläder, och syrgastuber + vikter i fickorna. Man skulle ha 24kg extra mot vad man väger. Sen skulle man gå på löparband. 2 minut uppvärmning 6minuter i 8% lutning och 1 minut nervarvning. Bandet gick i 5 km/h. Ok tänkte jag, fan 6 minuter är väl ingenting?! Ojojoj vad fel jag hade. efter 3 minuter sprutade svetten, lär haft sjukt hög puls och benen började bli stela som fan. De var fan SJUKT jobbigt. Men de gick fint endå!

Nästa grej var så många situps som möjligt på 1 minut. De var nog minst jobbigt
Sen blev de så många armhävningar man orkar på 1 minut. Gick ut hårt som fan och pumpade på, tillslut orkade jag inga fler. Ja då var man rätt trött efter dom grejerna.
Nästa grej blev knäböj under 2 minuter med 75% av kroppsvikten. Kom upp i 40-45. Jag var så jävla trött så ni kan inte förså :)
Sen skulle man hänga i en stång så länge man orka. gled och tappade greppet efter 1 minut.
Slut på styrka, helt slut. Svårt o förså.

Sen var de på med alla kläder igen, på med syrgastuber och på med mask. Första gången jag andades i mask faktiskt, var lite annorlunda men gick bra! Sen skulle man krypa efter en slag. Att tillägga var att man inte såg nånting. Så man kröp en bana med hinder och små rör osv, var jobbigt och rätt svårt endå med all klumpig utrustning.

Sista momentet. Dom körde ut en bil och drog upp korgen på 25 meters höjd. Så skulle man klättra på stegen upp dit. Var faktiskt de lättaste momentet. Var lite orolig för att jag skulle vara höjdrädd som tusan men de var lungt. Är ju van vid brandbilen vi har på jobbet som är 25meter ;)

Nej de var fan najs. På Tisdag har jag hälsokoll och den 19e börjar förhoppningsvis utbildningen. Manligt? öh ja! :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra jobbat Kurre ! :)

2007-11-11 @ 23:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback