Eeeeeeeueueeua?

Den senaste veckan har varit annorlunda. Startade brandmanutbildningen i måndags. Haft en massa teori. Massor att lära in. Sjukvård, rökdykarfysologi, HRL, brandteori, standard rutiner, såga motorsåg, pumpar, pillat på radioutrustning, syrgastuber + mask, koppling av slangar, kyrkor, brandposter + massa annar. En hel del med andra ord. De manligaste hittils måste ha varit att klippa bilar som vi gjorde igår. De va manligt :) Eftersom jag är den enda som har C kort så äre jag som får köra bilen också. Manligt? öh ja! :) Man är som ett litet barn.
Nästa vecka blir de i princip bara massa praktiska övningar. En hel del rökdykning, kall, varm, i övertänd kontainer osv. Man ska ha 56 timmar för att få arbeta med de. Alla säger att de är hur jobbigt som helst och svårt. Ska bli skoj o prova! Lär bli en hel del slangsprutande också ;)

Idag fick man inte sova ut heller. klockan ringde 05.15 jag hoppade in i duschen. När jag kom ut insåg jag att fan, jag har ju gått upp en timme för tidigt. Skulle vara på kursu kl 8. ååh typiskt. Vara bara o lägga sig igen. Hela dagen har jag suttit och lyssnat på en snubbe. Gått igenom hen hel drös med grejer. De är förresten ADR jag skall ta. De innebär förövrigt "European agreemen concerning the international carriage of dangerous goods by road" Alltså att man får köra farligt gods!
De blir en heldag i morgon också. Shit va jobbigt :S Men men, är väl bara tacka och ta emot. Är via jobbet jag tar. Behöver de i jobbet så behöver ju inte betala nått.

Annars är jag förkyld, vilket är jäkligt jobbigt. Snoret rinner som ett vattenfall... nästan iaf. :S

Tränat har jag gjort flera gånger i veckan, skönt som tusan. Första passet för veckan gick jäkligt segt. Berodde nog på den dåliga aktiviteten på tränandet dom senaste 2 veckorna. Men sen har de gått bra!

Jag satt nyss och funderade. Shit jag är fan bara 20år och de känns som om jag har hundra järn i elden eller nått. Jobbar massor, övertid hit och dit. Jour på bärgaren och nu kommer de komma jour som deltidsbrandman. Pluggat masas teori till CE kortet, som tur äre slut på de. Så nu ska de börjas övningsköras. Sen är man på kurser och utbildningar hit och dit. Gah. Har varit uppbokad varenda helg nu hur länge som helst. Förhoppningsvis lugnar de ner sig snart.

Jag saknar min bil typ massor :) Sen saknar jag snö typ ännu mer. Vill åka skoter! Sen saknar jag en annan grej väldigt mycket :)

typiskt.

Ja vem vet?

Intressant? Skit i o läs om de inte är de! huh! ;-)



Kommentarer
Postat av: michel

känner igen de där med järn i elden... men jag ser de positivt att man bara är 20 =) har en spännande sak vi måste snacka om! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback