Gold

Eftersom de inte fungerade nå bra att publicera bloggen igår, så kopierade jag allt och pastar det idag. IDAG var alltså igår?! _)

Ja vad ska man säga? Jo de var jäkla dåligt med blogg den senaste tiden. Fick en request av jonas här om dagen att jag skulle skriva mer, så jonas... här har du iaf en! :)

De har hänt lite den senaste tiden, eller de har mest varit massa party, krogen vändor och 25års fest. Men behöver inte gå in på det så mycket.
Annars jobbas de mest, idag fick jag fara iväg på en rejäl olycka. När jag kom fram var de fullt pådrag med ambulanse, poliser och branmän. En person satt fortfarande fastklämd i bilen och det tog säkert 20 minuter innan dom fick ur han. Fick världens adrenalin när jag kom fram och såg alla. Men det var inge läskigt o se personen sitta där i bilen faktiskt. Klarar tydligen såna grejer ganska bra. När dom klippt och bändat sönder halva bilen bardom han till en ambulans, och jag stog ganska nära. Var ej så farligt o se.

Sen försvann allt folk förutom 1 polisbil som skulle hjälpa till med trafiken under bärgningsarbetet. Shit hur bilen såg ut, det var en skåpbil med FULLT i verktyg och grejer i skåpet. När dom hade smällt in tallen i ganska hög hastighet hade väggen mellan säterna och skåpet tryckts in mot säterna pga alla verktyg. Plus att tallen tryckte in hela fronten och hela instrumentpanelen. Fanns typ noll plats för benen osv, förstår verkligen att de tog en bra stund att få ur föraren. Passageraren hade otroligt nog tagit sig ut själv, vilket jag har svårt att begripa hur.
Efter att vi hade kapat en hel del träd, dragit med en sjukt stor rotvälta upp på vägen, sopat bort dom 100kg grus som följde med roten upp på vägen och hållit på i ca två, tvåochenhalv timme var vi klara. Då kom en ambulans tillbaka från västerås och berättade sig att dom otroligt nog hade klarat sig bra. Förutom att förarens ben var av på alla möjliga ställen och att han hade blött friskt. Var dock inte så mycket blod i bilen endå, bara lite.
När vi stog brevid bilen ringde en mobil inne i den, de känndes lite skumt. typ.

Shit vad kännslig jag kan vara, satt o kollade på paul potts och började grina nyss. När han är med i de där engelska programet. Ser lite annorlunda ut och sjunger opera så man får rysningar. Men riktiga män gråter väl, eller? :P

Ja, vad ska man säga. Typsitk, förvånande?

GE MIG, NU!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Yeah du det var på tiden kursu=)

2007-09-17 @ 14:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback