Öh yeah

Time for some blögg.

Ja livet rinner vidare, som vanligt. Oftast väldigt fort men endå inte. Alltså, när man tänker efter så går de jätte fort. Veckor och månader bara flyger iväg. Redan April liksom. 7e April till och med, snart börjar man bli gammal i den här farten! Nog om det.

Min bästa bil, Min pärla har pajjat lite. De hela började med att jag i början av förra veckan upptäckte någont konstigt ljud som inte alls lät bra. Körde vidare och dagen efter lät de fortfarande och lite mer. Var inge vacker musik direkt och jag blev ganska orlig så jag åkte iväg till den lokala audi märkesverkstaden och hörde med dem. En snubbe lyssnade lite snabbt och sa nånting om läkage. Jag bokade en tid 10e för att ta reda på vad de var. Men sen kom jag på ideen att jag skulle höra på en annan verkstad. Dom var bra mycket schysstare och så där. Efter 5 minuter kom dom fram till att det var sprickor i grenröret. Oh yes! De bästa som kunde hända. Har iof varit medveten om att de skulle kunna hända eftersom de är ett vanligt fel på just den årsmodellen.
Jävla skit tänkte jag, byta grenrör är inte billigt. Orginalrör går på runt 10k och montering (man måste ur med motorn) skulle kosta 9500 på icke märkesverkstaden.
Men jag hade lite tur, brorsan hittade ett par nya rör på internet. Som dessutom är mycket bättre än orginal. Så i helgen åkte bror och fader och hämtade dom. Dessutom känner bror en snubbe som kunde göra jobbet åt mig. Så jävla skönt. Blir ju både en och fem tusan billigare. Kalaset går nog på cirkus 10k endå!! precis vad jag behöver nu. Skit. Nog talat.

I helgen var jag ner till Hanna. Kom fram halvsent i Fredags efter en seg buss/tågresa. Hanna som precis hade slutat jobbet hämtade upp mig sen for vi hem till henne. Kvällen blev inte direkt långlivad eftersom vi var trött. Myssss :)

Lördagen fikades de med Adam, Linda och Skoghall. De var gott och trevligt. Sen sprang vi lite butiker.
Tack älskling! :)
På kvällen var de bowling, middag och film som gällde. Jennie och skoghall var kvällens sällskap. Trevligt.
Var de lite springande i Karlstad, ät lite pizza och sen for vi hem till bladh och hälsade på en sväng.
Sen for vi hem och tittade på film, myste och åt glass.
Helgen har innehållit en hel del mys, vilket är helt underbart.

Idag har jag börjat de ny uppläget på jobbet så idag började jag jobba kl 12.00 och slutade vid 19.00 typ. Har kört bil och släp till Eskilstuna o grejer. Blir så hela veckan.

Hanna är fantastisk! Går bara o tänker på henne hela tiden. Sakna! Längtar redan massor tills nästa gång!

ja typ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback